Twingly statistik

söndag 25 april 2010

Våga vägra guldsprejning!

Kan inte nästa kandidat till att sprejas guldfärgad efter ett SM-guld bara säga nej tack? Har vi inte sett nog av fåniga idrottsmän i bara guldfärgade bröst röka cigarr och spruta champagne? Vad är grejen? Nu senast är det HV 71's Johan Davidsson som förevigas av Aftonbladets sk guldfotograf Jimmy Wixtröm. Det har blivit en tradition, säger han. Bryt den traditionen nu, säger jag. Jag bävade redan då Kim Källström poserade efter Djurgårdens SM-guld och det var sju år sedan. Hitta på något nytt! Barn gillar ju ansiktsmålning. Måla nästa svenska mästare till en katt eller nåt, det vore i alla fall originellt.

3 kommentarer:

  1. Tycker det är en ganska trevlig tradition, varför måste den bort?

    SvaraRadera
  2. goch sen tar vi o bojkottar julen oxå. varför inte skita midsommar, äta kräftor, döpa småglin o en hel del andra traditioner. så klassiskt att en sån kommentar kommer från någon som du.

    SvaraRadera
  3. Till Anonym nummer 1. Det är inte någon otrevlig tradition men för min del aningen utjatad, precis som guldhattar vid SM-guld. Första gången kan det ha varit kul men nu, nä jag vill att de gör något nytt.
    Till Anonym nr 2. Nä, så länge vi slipper spreja oss i guldfärg så firar jag gärna både jul, midsommar och döper barn. I övrigt får du gärna förklara vad du menar med "någon som du"?

    SvaraRadera