Twingly statistik

onsdag 21 april 2010

Angående Balotelli

Efter gårdagens Champions League match mellan Inter och Barcelona handlade det mesta om efterspelet med spelaren Mario Balotelli. Han surnade till på buandes suppportar, slängde matchtröjan och vägrade fira segern. I spelargången blir det bråk med lagkamraten Materazzi. Idag är alla i Inter arga på Balotelli, jag förstår dom i viss mån. Balottelli är från och till rätt odräglig MEN jag blir förbannad på att Italien och den italienska fotbollen inte tar tag i sina rasismproblem. Balotelli som är italienare tvingas se banderoller med texter som "Ingen neger kan vara italienare", rasistiska ramsor sjungs ohämmat och ingen vare sig tränare Mourinho eller lagkamrater tar något svstånd. Jag älskar Italien. Jag har varit där varje år de senaste 25 åren men jag mår illa över den italienska rasismen och kräks över partiet Lega nord som har ett eget fotbollslag där enbart renrasiga italienare får spela.

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet, tycker rasismen förekommer i alla de stora fotbollsländerna tyvärr, inte bara Italien. Saken måste ta tags i.

    SvaraRadera
  2. Det stämmer nog sorgligt nog. Jag är mest bekant med Italien så därför blev det fokus på det.

    SvaraRadera