Twingly statistik

onsdag 28 april 2010

Champions League

Är det inte ett ödets ironi att Zlatans gamla klubb Inter går till final genom att slå ut just Zlatans nya klubb Barcelona? Inte minst med tanke på att Zlatan bytte klubb just för att han ville vinna Champions League. Jag förstår att Inter-fansen jublar. Det hade jag också gjort. Nu är jag ju varken "Interista" eller Barca-fan så jag varken jublar eller sörjer. Däremot applåderar jag Lyon som är i final i damernas Champions League. Det blev 0-0 i returmötet mot Umeå och även om Lyon ungefär var lika ineffektiva som jag när jag ska till och vårstäda så var det kul och rättvist att de vann, klubben har satsat stort och har nått semifinal ett antal gånger. Umeå har ett ungt lag som vi säkert kommer att få se mer av, men just nu är det Allez Lyon som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar