Twingly statistik

lördag 13 mars 2010

Sportslinkan tippar Herrallsvenskan

Jag kommer gå upp ett antal kilo pga av alltför många öl innan match. Precis som Kalmar FFs brassar när de är hemma på semester under VM-uppehållet. DIF's illgula bortatröja med röda revärer kommer att bli historiens sämst sålda. I något svagt ögonblick kommer jag dock att tänka
-Äsch, gult är ju fint! Och plötsligt står jag där 600 kronor fattigare med en perfekt tröja till påsklunchen. Mikael Dahlberg kommer att få en nytändning i Gefle och göra alla de mål han aldrig gjorde i Djurgården. IFK Göteborg vinner guld och hela Avenyn kommer att vimla av goa gubbar alltmedan Stockholmarna skanderar "Vi hatar Göteborg". Dock inte jag då min mamma är göteborgare. Åtvidaberg åker ut och Ralf Edtström gråter igen. Djurgården blir 9:a och då gråter jag. Av glädje över att slippa kvala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar