Twingly statistik

tisdag 11 maj 2010

Rapport från en bortamatch

Årets Sockerkaksresa började med en chock. En SL-buss! Vi skulle åka med en av lokaltrafikens ytterbussar. Det betyder ingen toalett och alla som känner mig vet att saknaden av en sådan är ett orosmoment av modell större. Det skulle också visa sig att det inte var matchen som var det mest spännande utan om framförallt Herr N skulle kunna hålla sig till nästa kisspaus.
Vi ska dock vara glada att det blev en bussfärd överhuvudtaget då den ordinarie gick sönder dagen före. Sin vana trogen hade vår Reiseführer ordnat ett quiz. Och jag kan konstatera att nutidorientering är mitt ämne medan jag bör plugga på om vem som vann fotbolls-VM 1930 och var det spelades 1962. Ändå är jag tacksam över att jag slapp frågor om vem som vann Nordisk kombination 1938...TTTThomas och Poe sas vinna men jag är osäker på om rättningen var korrekt.
Spritlotteriet följdes av en diskussion om fusk då Mr. Black kammade hem 4 vinster på 5 lotter. Själv vann jag i vanlig ordning ingenting. Stoppet blev fantastiskt Don M hade dukat upp de bästa av drycker, Tysken hade bl a gjort en smaskig laxröra, receptet kom från BBC men Tysken bättrade på det och Bagarn hade bl a bakat otroliga brownies. Jag hade gärna ätit fler än en men Roffe lyckades roffa åt sig det flesta...
Om maten och drycken är av förstaklass så är det väl inte riktigt samma sak med musiksmaken. Det var tysk marschmusik, Gripens version av "Stad i ljus" och Bagarns barnskiva med en elefant som promenerade på nån tråd. Vad hände med discomusiken undrar jag som minns discobussen från Kalmar.
Örebroarna visade sig från sin bästa sida, jag fick gratis sponsor kaffe och mazarin i pausen efter tips från Roffe. Efteråt bjöd Benny på nudellunch. och det var verkligen kronan på verket!
Vilket gäng! Stort tack till alla men i särklass Tysken, Bagarn, Don M och Benny. Varför det inte var några sockerkakor på en Sockerkaksbuss? Därför att min bagarkompanjon Norrlands-Ulla inte var med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar