Twingly statistik

onsdag 26 maj 2010

Kidsen idag

Idag seglar 16-åringar jorden runt och 13-åringar bestiger Mount Everest. Själv var jag lugnare. Jag spelade basket, först var jag lång. Sedan blev jag kort. Jag vrickade ofta fötterna. Sista gången bar coach Jonas ner mig i omklädningsrummet. Stackars honom. Jag minns att jag då undrade om han verkligen skulle orka bära mig hela vägen till duschen där jag skulle spola foten kallt. Det gjorde han. Laget var bra, Alvik flickor födda 1967. Två spelare fortsatte på elitnivå. Inte jag men Malin Emilsson och Anna Blomqvist. Kul var det. Roligare än att segla jorden runt själv, tror jag i alla fall. Jag har ju aldrig seglat sjäv.
Jag får fortfarande gåshud när jag hör gnisslet från basketspelaande gympadojjor i en hall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar