Twingly statistik

söndag 22 februari 2015

I väntan på

Ett tag ångrade jag mig, varför är jag inte i Falun? Ett skid-VM på hemmaplan? Det måste vara superkul och nytt, en ny erfarenhet. Men så hörde jag att publiken timmar före tagit plats för att få de bästa platserna. Mördarbacken var tydligen mest populär. Måste man det? För att se något?
De hade grillar med sig också. För att hålla värmen och kunna äta.
Och då tänkte jag igen, att stå i timmar ute i kylan innan det ens startar är inte min grej. Sedan får det vara hur gemytligt med grillad korv som helst
Jag minns fotbollens Royal League. Fotboll mitt i vintern. 90 minuter räckte.
Jag tyckte det var tillräckligt kallt.
Tänk då att vara på plats fyra-fem-sex timmar innan?!?
Nä, då stannar jag hellre i soffan. Fast en grillad korv hade varit gott.

Ps Varför Faluns officiella bilder är så ja, orangea, suddiga? Ja, det vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar