Twingly statistik

onsdag 20 mars 2013

Vet inte riktigt vad jag tycker

om fallet Gerndt, dömd för hustrumisshandel och frågan om han efter avtjänat straff ska välkomnas tillbaka. Hamrén tyckte det och tog ut honom, Gerndt mådde dåligt av all negativ uppmärksamhet och tackade nej. Jag har funderat hit och dit. Tycker som de flesta andra att Svenska fotbollsförbundet skulle ha en klar policy ang. liknande händelser. Det kanske de skaffar nu.
Tycker nog också att har man avtjänat ett straff så har man. Henrik Ystén har skrivit ett bra inlägg på tidningen Offsides hemsida men framförallt är diskussionen i kommentatorsfälten bra, klok och får jag säga ovanligt sansad. Det pratas om landslaget som förebilder, om skillnanden när Melllberg/Chippen och Zlatan stängdes av efter en sen utekväll i Göteborg och som någon skriver man hade ju önskat att Gerndt kommit med något slags uttalande att han är emot all form av misshandel, att han tagit itu med detta osv.
Men han har ju, så vitt jag vet, hävdat att han är oskyldig så det kanske är svårt.
Svårt är det att ha en bergsäker åsikt i detta. Jag har det inte.
Bild: helagotland.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar