Twingly statistik

onsdag 13 mars 2013

Jag kommer att älska Sjölund i hela mitt liv

Idag på FotbollDirekt finns en bra intervju med Daniel Sjölund som efter 10 är med DIF är han nu oi Åtvidaberg. Rubriken lyder Jag kommer att älska Djurgården i hela mitt liv. Ord som får ett supporterhjärta att smälta.

Utdrag ur intervjun:

Känns det surt att det blev det avskedet efter tio år i föreningen?
– Förmodligen är det ju så att de hade Andreas Johansson som var på väg in, och då förstår jag också att om de ville ha in honom och det inte var riktigt klart än så kunde de ju inte ge ett besked heller. Men det är ju sånt som jag bara kan gissa mig till.
– Men det är klart att efter tio år så… Jag tycker att det är väldigt fint när spelare och fans ges chansen att tacka av varandra. IFK Göteborg gjorde ju så med Stefan Selakovic till exempel. Jag tycker också att det borde vara något som Djurgården också skulle vilja, för utåt sett ser det ju bra ut också.
Hade du gärna velat fått samma möjlighet som Selakovic?
– Ja, absolut. Att i en sista hemmamatch på Stadion få kunna säga hej då till supportrarna… det hade varit jättehäftigt såklart. Nu får jag beskedet efter sista hemmamatchen, och då är det ju försent. Sen försökte de ju fixa någonting till en hockeymatch, men det är svårt också för mig att få in mitt bland semester och letande efter ny klubb. Sen har jag spelat tio år på Stadion, det är ju där man i så fall vill säga hej då.

Bild: Järnkaminerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar