Twingly statistik

tisdag 12 oktober 2010

Det första jag läste


i tidningen Offside var krönikan av Halmstadsspelaren Per "Texas" Johansson. En riktigt bra krönika om hur hans tio år i Halmstad nu är slut. Hur han "skriver varje autograf som vore det den sista. Noggrant och vackert". Hur han erbjuder klubben sina tjänster men det enda som finns är "en deltidstjänst på Intersport". Jag blir intresserad. Nog för att jag känner till honom men HBK har aldrig varit min klubb precis, även om jag har ljuvliga minnen från Örjansvall där DIF tog guldet 2003. Jag googlar och ser att han har en blogg och där hittar jag ytterligare en bra text. Den handlar om varför fotbollspelare är/blir korkade. Och i slutet även en kul passage med ståuppkomikern Thomas Pettersson, som till skillnad från mig då är en inbiten HBK fan. Läs den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar