Twingly statistik

lördag 9 oktober 2010

Bra publiksiffror


Idag spelar Tyresö mot Malmö i Damallsvenskan och Tyresö hoppas på publikrekord. Just nu ligger de tvåa efter just Malmö i publikligan och de har chans att komma trea i Allsvenskan. Jag måste säga att Tyresö har gjort ett fantastiskt jobb både sportsligt och publikmässigt.
Tyvärr kan jag inte säga detsamma om DIF när det gäller publiken. Visst, det är skillnad på ett "allmänt" Stockholmslag som DIF och ett mer specifikt som Tyresö. Men något är konstigt med DIF. Jag har tidigare te x mejlat markandschefen för damlaget flera gånger och erbjudit mig att i princip ståupp gratis för te x sponsorer eller dyl. Jag har aldrig fått ett svar. Jag hörde om en annan som erbjudit sig att skriva på nätet för DIF och hon fick nej. Trist.
Bilden är från damfotboll.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar