Twingly statistik

söndag 25 juli 2010

Kalmar-DIF

Idag var det dags igen. Jag är inte på plats. Det har jag varit ett flertal gånger. Rätt ofta har matcherna gått sisådär men resorna varit desto roligare. Priset tar nog året då vi för första gången skulle åka dit på en sk Sockerkaksbuss arrangerad av Tysken. Vi var inte så många anmälda så alla försökte väl på sitt sätt få fler resenärer. Någon lyckades locka med Janne, eller hette han Kenta?, från Nynäshamnspendeln.
Janne-Kenta satt och halvsov och tyckte tydligen att en bussresa till Kalmar t/r en söndagsmorgon för 300 :- kunde vara kul. Det blev det också. Men jag är inte säker på om hans fru tyckte det.
Var Janne-Kenta onykter när han steg på bussen så var han definitivt än mer onykter när han klev av i Kalmar. Någon match var han intresserad av. Det sägs att han räknade bultarna på Ölandsbron under matchen. Jag tvivlar. Den stora gåtan är dock hur han överhuvudtagit kom tillbaks i tid till bussen för avfärd? Jag har inte sett honom sedan vi släppte av honom vid Centralen och jag undrar fortfarande vem han var egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar