Twingly statistik

lördag 24 juli 2010

Golf, hur funkar det?

15 minuter in i Golfmagasinet somnade jag. Och då hade inte ens Jonas Karlsson hunnit visa sig.
Jag vet att det säkert är roligare om man kan sporten men gymnastik, ishockey, baseboll, cykling är roliga trots att jag inte kan mycket eller inget om dom sporterna. Nu fick Rickard Olssons prat med Göran Zachrisson en sövande effekt på mig.
Ska tänka på det nästa gång jag inte kan sova. Kolla golf!
Jag tror min avoga inställning hänger samman med att golf verkar vara en för bekväm sport. Jag blir helt enkelt inte imponerad av en golfspelare på samma sätt som jag blir av en 800 meters löpare som äter mjölksyra eller en kanotist som varje dag år ut och år in ger sig ut på sina paddlingsrundor vare sig det är sol eller spöregn .
Sorry, golfälskare men så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar