Twingly statistik

lördag 13 februari 2010

OS bra men hemma bäst?

För fyra år sedan var jag på OS i Turin. I en vecka letade jag OS-arrangemang med överkomliga priser. Det blev damhockey, curling, en match med Tre Kronor och träning för manliga konståkare.
Annars blev det tv och där visades italienska skidåkare, italienska rodelåkare och italienska konståkare. Ville jag se svenska resultat fick jag leta i resultatlistorna i La stampa eller kolla på nätet. Irriterande ibland, landslagsmålvakten Buffons tjeckiska flickvän klagade också
- Inte ett ord i tv om den tjeckiska silvermedaljen i längdskidåkning.
Men rätt skönt också att få nya hjältar som Enrico Fabris ( Två guld och ett brons i skridskor)
Hur det går för honom i Vancouver lär jag väl inte få se på SVT?

Enrico Fabris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar