Twingly statistik

måndag 13 juli 2015

Mnjaa

Nilla Fischers sommarprat var väl sådär. Det är inte många idrottare som sommarpratar i år. Den gamle simmaren Bengt Baron är en annan. Baron har jag ännu inte lyssnat på men idag hörde jag Fischer. Och visst, det är inte ointressant men måste hon påpeka att hon är en sån bra fotbollsspelare. Det framgång ju liksom av att hon spelar VM. är proffs i Tyskland mm.
Och ja, jag kan ha förståelese för att hon vill lyfta fram fotbollens orättvisor men för mig blir det lite tråkigt att alltid lyfta fram problemen. Ungefär samma som att man som ståuppkomiker och tjej alltid får svara på varför det är så få kvinnliga komiker. Kan hon inte bara snacka fotboll?
Visst det är orättvist, men Herr-VM började 1930 och FIFA bildades 1900 och jag tror som Johan Croneman i en utmärkt krönika att damfotbollen växer och växer och skillnaden kommer att jämnas ut sig.
Och ja, det är jobbigt att behöva jobba med annat medan man spelar på heltid men det var i princip vad hela IFK Göteborg gjorde så sent som på 82 då de vann UEFA-cupen, om jag inte minns fel.
Men bra musik spelar hon. Men Cupido shuffle som de tydlige dansade till som uppladdning inför Nigeriamatchen kanske de ska sluta med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar