Twingly statistik

söndag 3 november 2013

Allsvenskan 2013

Det känns konstigt att sammanfatta säsongen. I synnerhet som den helt överskuggas av Blåranden Joels bortgång några dagar före den sista hemmamatchen men jag gör ett försök. 
Bytena
Från Stadion till Tele2 och från MP till Per-Mathias
. Tränarbytet är inget att snacka om. Resultaten talar för sig. När det gäller arena, ja det var nödvändigt men ja, vad kan jag säga jag saknar Stadion. Intimiteten, hur man träffade alla i pausen men men Tele 2 funkar. Sa jag att jag gillade att Per-Mathias gjorde snabba byten också? Var någon dålig så bytte han tidigt. 
Segrarna
Japp, vi slog Malmö FF två gånger. Japp, det var skönt. Japp, hade vi bara spelat som vi gjorde mot topplagen så hade året varit ännu roligare.
Saker jag helst vill glömma
Inkastade päron, maskerade supportrar och mitt eget tillstånd på hemmaderbyt.
Saker jag aldrig glömmer
Minnesbordet och hyllningsångerna till Joel. Djurgårdsfamiljen när den är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar