Twingly statistik

tisdag 19 februari 2013

Ring klocka ring

Rafael Nadal vinner sin första titel på åtta månader. Störst rubriker får hans klocka. Den ska tydligen vara värd 625.000 dollar, ca 4.5 miljoner kronor. Den förra väckte också uppmärksamhet, den kostade 500.000 dollar läser jag i Wall street journal. Nu kan man kanske tro att jag alltid läser Wall street Journal, det gör jag inte, bara när jag ska läsa om Nadals klockor. Grejen är tydligen att klockan bara väger 19 gram. Ok, men den är fortfarande rätt ful. Eller den är inte prisvärd.
Nu vet jag inte om det här är den billiga 500.000 dollars klockan eller den dyrare.
Den dyrare väger ett gram mindre.
Den billigare har han tydligen blivit bestulen på två ggr. Och det vet man ju hur det är man blir alltid lite mer vårdslös men billiga prylar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar