Twingly statistik

söndag 9 september 2012

Roger and me

Klockan är 11.35 fast i New York är den 05. 35. Det vet jag för att jag är inne på Roger Federers hemsida. Jag kan köpa en keps där också men jag har aldrig keps så varför skulle jag det? Den kostar 45 schweizer franc och det är mycket tror jag. Helt säker är jag inte. En gång var jag ute och tågluffade. Åkte ett schweizer tåg och hamnade i en flott schweizisk restaurang och blev helt exalterad för det var ju sååå billigt. Jag kunde inte för mitt 22-åriga liv inte fatta  att inte fler tågluffare satt här.
Så jag smällde i mig en trerätters med vin och betalade glatt med kortet. När jag sedan var hemma och skulle berätta om det fantastiska för pappa så undrade han om det var franska franc eller schweizer franc? Finns det två?,  undrade jag. Det fanns det och den andra var tre gånger kronan. Lite dyrare än jag tänkt alltså.
Men det är ju inget Roger behöver oroa sig över.
Han tjänade 47 miljoner dollar förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar