Twingly statistik

onsdag 9 maj 2012

Moraliska segrare


Jo, men det var vi i derbyt. 1-1 blev det bara tack vare att vi gjorde ett självmål. Och Aik har inte vunnit mot oss sedan september 2009 så alltid finns det något att glädja sig åt.
Det var ett ganska tråkigt derby med få målchanser. Roligast var nog att jag tog med en 22-årig f kollega på sin första fotbollsmatch någonsin. Den sista också trodde han före match. -Vi kommer att dö, sa han. Nej, sa jag. Sedan var han riktigt duktig, viftade med flaggan i tifot och sjöng med. Extra mycket gick han igång när vi skrek- Solnatattare! Solnatattare! Tyvärr kan jag inte avslöja hans namn. Jag fick inte ens ta en bild. -Jag har en massa MFF kompisar sa han. Ja, men du håller ju på DIF. Jo, det gjorde han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar