Twingly statistik

tisdag 25 januari 2011

Jonsons debut


Djurgårdsspelaren Mattias Jonson är ny krönikör i Offside. Spelarkrönikorna är det första jag läser och de brukar var bra. Tidigare har bl a Per "Texas" Johansson och Henrik Rydström skrivit men nu är det alltså Jonsons tur. Och det han skriver lovar gott även om jag inte håller med.
Han skriver att "han för alltid kommer att bli ihågkommen som spelaren som passade fel i VM 2002 och som gjorde att Sverige åkte ut".
Det roliga är att jag inte ens kommer ihåg det. Jag minns honom som spelaren som gjorde det avgörande 2-2 målet mot Danmark så att vi gick vidare i EM 2004. Ja, förutom alla Djurgårdsminnen jag har då. Men är det inte lustigt, en felpass som han tror gjort ett bestående intryck har jag helt glömt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar