Twingly statistik

söndag 1 augusti 2010

Märka ord

Den forne brottaren Frank Andersson har tillsammans med Joakim Langer skrivit sina memoarer. Jag läser ett utdrag i Aftonbladet. Frank berättar om hur han fick slita i början och hur mycket han förlorade.

"Alla brottare vet hur det känns att förlora, det är speciellt. En boxare till exempel som blir knockad, vaknar upp i ett omklädningsrum med ett " va fan var det som hände?" och det kan man leva med, men att vid fullt medvetande bli ihopknycklad som nån jävla låda och ite kunna röra sig, match efter match, de är som att bli våldtagen".


Nja, nu har ju jag varken brottats eller blivit våldtagen men jag tror nog att de är två helt skilda känslor. Att förlora en brottningsmatch eller att bli våldtagen. Jag vet inte men något säger mig det, vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar